Działanie: Uczestnictwo rolników w systemach jakości żywności
Informacja o konieczności składania wniosku o płatność w ramach działania PROW 2007-2013
„Uczestnictwo rolników w systemach jakości żywności”
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, informuje, Beneficjentów, którzy złożyli wnioski o przyznanie pomocy w ramach działania PROW 2007-2013 „Uczestnictwo rolników w systemach jakości żywności” wraz z załącznikiem, którym jest certyfikat lub dokument równoważny, iż zgodnie z § 9 ust. 1 rozporządzenia z dnia 22 stycznia 2008 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej w ramach w/w działania (Dz. U. 2008, Nr 20, poz. 119, z późn. zm.) wniosek o płatność składa się w terminie 90 dni od dnia upływu 12 miesięcznego okresu pomocy.
Okres pomocy to okres 12 miesięcy od dnia wydania certyfikatu.
Oznacza to, że wniosek o płatność należy złożyć najpóźniej po upływie roku i 90 dni od daty wydania certyfikatu.
Przykładowo: dla osób które mają wydany certyfikat w dniu 28-07-2008 r., termin na złożenie wniosku o płatność mija w dniu 25-10-2009r.
Pomimo braku wydania pozytywnej decyzji o przyznaniu pomocy, należy złożyć do Oddziału Regionalnego ARiMR w Krakowie wniosek o płatność w terminie określonym rozporządzeniem. Dotrzymanie tego terminu jest wymogiem otrzymania płatności
za pierwszy okres pomocy.
Złożenie wniosku po upływie 90 dni od dnia upływu 12 miesięcznego okresu pomocy będzie skutkować decyzją o odmowie przyznania płatności za dany okres pomocy ( 1 rok).
Wniosek o płatność w ramach działania Uczestnictwo rolników w systemach jakości żywności objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 można pobrać ze strony Agencji http://www.arimr.gov.pl lub otrzymać w Biurach Powiatowych i Oddziale Regionalnym ARiMR.