Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych - prawo jazdy kat. C wraz z kwalifikacją wstępną przyspieszoną w zakresie przewozu rzeczy
Bolechowice: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych - prawo jazdy kat. C wraz z kwalifikacją wstępną przyspieszoną w zakresie przewozu rzeczy
Numer ogłoszenia: 445404 - 2012; data zamieszczenia: 12.11.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Małopolski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Karniowicach , os. XXXV-lecia PRL 9, 32-082 Bolechowice, woj. małopolskie, tel. 12 2851107, faks 12 2851107.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.modr.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych - prawo jazdy kat. C wraz z kwalifikacją wstępną przyspieszoną w zakresie przewozu rzeczy.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych dla 5 grup zorganizowanych, liczących od 10 do 16 uczestników w grupie, w zakresie tematycznym prawo jazdy kat. C wraz z kwalifikacją wstępną przyspieszoną w zakresie przewozu rzeczy. 2. W ramach przedmiotu zamówienia wykonawca zobowiązany jest w szczególności:
2.1. zorganizować i przeprowadzić kursy zawodowe w zakresie tematycznym prawo jazdy kat. C wraz z kwalifikacją wstępną przyspieszoną w zakresie przewozu rzeczy, przeznaczone dla osób odchodzących z rolnictwa (5 grup zorganizowanych, liczących od 10 do 16 osób) z terenu województwa małopolskiego oraz przeprowadzić dla tych osób szkolenie aktywizacyjne - warsztaty Aktywni na rynku pracy, w miejscowościach wskazanych przez Zamawiającego jako miejsce realizacji przedmiotu zamówienia;
2.2. zapewnić wysokiej jakości materiały szkoleniowe w postaci publikacji książkowej lub skryptu typu kompendium wiedzy z zakresu objętego zamówieniem, materiały biurowe (piśmiennicze), oraz przygotować certyfikaty ukończenia kursu, umieścić na nich logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i Unii Europejskiej, wraz z informacją o finansowaniu szkolenia ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz wydać je każdemu uczestnikowi kursu;
2.3. zapewnić odpowiednie wyposażenie techniczne pomieszczeń, w których będą prowadzone kursy w części teoretycznej oraz zapewnić w czasie trwania kursu warunki odpowiadające przepisom z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy;
2.4. zapewnić miejsca przeznaczone do prowadzenia zajęć praktycznych, miejsca przeznaczone do jazdy w warunkach specjalnych, pojazdy samochodowe odpowiednie do zakresu prowadzonego szkolenia;
2.5. zapewnić kadrę dydaktyczną o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu niezbędnym do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, w szczególności osoby posiadające odpowiednie do prowadzonego szkolenia uprawnienia instruktora nauki jazdy, instruktora techniki jazdy;
2.6. ponieść koszty ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW), niezbędnych badań lekarskich i psychologicznych, koszty odzieży ochronnej, koszty egzaminów (w tym egzaminów państwowych) dla uczestników kursów;
2.7. zapewnić uczestnikom kursów poczęstunek (zestaw obiadowy) oraz serwis kawowy w dniach, w których będą prowadzone zajęcia..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wadium nie jest wymagane.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca złoży oświadczenie, że posiada aktualny wpis do rejestru instytucji szkoleniowych, prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy, właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej, w rozumieniu art. 20 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
Ocena spełniania tego warunku będzie dokonywana na podstawie oświadczenia wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 2a lub 2b do specyfikacji.
-
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) w sposób należyty :
- co najmniej 2 usługi zorganizowania i przeprowadzenia kursów zawodowych w zakresie tematycznym prawo jazdy kat. C oraz kwalifikacja wstępna przyspieszona w zakresie przewozu rzeczy dla zorganizowanych grup liczących nie mniej niż 10 uczestników w ramach każdej usługi/kursu.
Przez zorganizowanie kursów zawodowych należy rozumieć łącznie następujące działania: przygotowanie programu szkolenia, zapewnienie sali szkoleniowej do realizacji zajęć teoretycznych, zapewnienie cateringu w trakcie szkolenia, zapewnienie materiałów szkoleniowych.
Przez przeprowadzenie kursów zawodowych należy rozumieć : zapewnienie miejsca do przeprowadzenia zajęć praktycznych, zapewnienie trenerów i realizację programu szkolenia.
-
-
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.
-
-
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający uzna warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował (i wyznaczy do realizacji zamówienia) co najmniej 1 osobę, która będzie uczestniczyła w realizacji szkoleń aktywizacyjnych, realizowanych w ramach warsztatów Aktywni na rynku pracy. Wskazana osoba musi posiadać kwalifikacje-uprawnienia nabyte w kraju lub za granicą do świadczenia usług z zakresu doradztwa zawodowego tj. musi posiadać wykształcenie wyższe magisterskie z zakresu doradztwa zawodowego lub wykształcenie wyższe i studia podyplomowe z zakresu doradztwa zawodowego lub uprawnienia doradcy zawodowego w rozumieniu przepisów ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415 z późn. zm.), oraz musi posiadać co najmniej 2-letnie doświadczenie w wykonywaniu usług doradztwa zawodowego.
-
-
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.
-
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
-
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Formularz ofertowy wypełniony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do specyfikacji. Formularz ofertowy należy złożyć w formie oryginału.
2. Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca wykonawcę/podpisująca ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do jego reprezentacji we właściwym dokumencie rejestrowym. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza.
3. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie należy złożyć pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza.
Pełnomocnictwo (dokument ustanawiający pełnomocnika) może być udzielone
w szczególności:
- łącznie przez wszystkich Wykonawców (jeden dokument),
- oddzielnie przez każdego z nich (tyle dokumentów ilu Wykonawców).
W każdym jednak przypadku w treści dokumentu/pełnomocnictwa zaleca się wymienić wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i wskazać ich Pełnomocnika. Zaleca się, aby w treści pełnomocnictwa/dokumentu wskazane były czynności, do których upoważniony jest Pełnomocnik, tj. np.: podpisania oferty, potwierdzanie za zgodność z oryginałem kopii dokumentów, składania oświadczeń woli i wiedzy, składania wyjaśnień, parafowania dokumentów, podpisania umowy, itp.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Dopuszczalne zmiany treści zawartej umowy oraz warunki dokonania takich zmian zostały określone we wzorze umowy (Załącznik nr 6 do specyfikacji).
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.modr.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Małopolski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Karniowicach, os. XXXV-lecia PRL 9, 32-082 Bolechowice, sekretariat - pokój 103..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.11.2012 godzina 09:30, miejsce: Małopolski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Karniowicach, os. XXXV-lecia PRL 9, 32-082 Bolechowice, sekretariat - pokój 103..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiot zamówienia realizowany będzie na rzecz beneficjentów projektu Nowy zawód i nowe umiejętności szansą dla małopolskich rolników realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie