„Doradca” wyróżniony w konkursie „Najlepsze wydawnictwo wojewódzkich ośrodków doradztwa rolniczego za 2013 rok”
Z radością informujemy, że Małopolski Informator Rolniczy „Doradca”, miesięcznik dla rolników wydawany przez nasz Ośrodek, został wyróżniony w konkursie „Najlepsze wydawnictwo wojewódzkich ośrodków doradztwa rolniczego za 2013 rok”, organizowanym przez Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie Oddział w Poznaniu.
Do tegorocznej, 22. edycji konkursu swoje uczestnictwo zgłosiło 15 ośrodków. Powołana przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi Komisja Konkursowa wybrała najlepsze wydawnictwa, ze szczególnym uwzględnieniem promowanej w nich tematyki Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.
W kategorii „Najlepsze czasopismo periodyczne” dwa równorzędne pierwsze miejsca zajęły miesięczniki: „Twój Doradca Rolniczy Rynek” (Dolnośląski Ośrodek Doradztwa Rolniczego we Wrocławiu) oraz „Wieś Kujawsko-Pomorska” (Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie). Drugie miejsce przypadło „Lubelskim Aktualnościom Rolniczym” (Lubelski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Końskowoli). „Doradca” został wyróżniony, na równi z trzema innymi tytułami.
Ponadto Komisja Konkursowa wyłoniła wyróżniające się wydawnictwa w drugiej kategorii „Najlepsze wydawnictwa tematyczne”: „Na krawędzi Doliny Noteci, ścieżka dydaktyczna” (Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie) oraz monografię poświęconą szeroko rozumianej problematyce odnawialnych źródeł energii pt. „Odnawialne źródła energii w województwie opolskim – aspekt techniczny, ekonomiczny i przyrodniczy” (Opolski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Łosiowie).
Uroczystość wręczania nagród odbyła się 4. listopada 2014 r. w siedzibie CDR w Poznaniu.
Spotkanie było połączone z dwudniowymi warsztatami dla pracowników redakcji gazet wydawanych przez ośrodki doradztwa rolniczego. Pierwszy dzień upłynął pod znakiem dobrych praktyk w dziennikarstwie, a był poświęcony zagadnieniu promocji funduszy europejskich w czasopismach adresowanych do rolników. Natomiast drugiego dnia uczestnicy omawiali internetowe media branżowe, z uwzględnieniem treści zamieszczanych na stronach www i w mediach społecznościowych (facebook).