Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez Małopolski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Karniowicach oraz zaufanych partnerów.

Administratorzy danych:

Małopolski Ośrodek Doradztwa Rolniczego
z siedzibą w Karniowicach
ul. Osiedlowa 9, 32-082 Karniowice

Zaufani partnerzy:

Cele przetwarzania danych:

  1. marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną
  3. dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  4. wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  5. pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych:

  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych:
Administrator Danych Osobowych MODR, zaufani partnerzy

Prawa osoby, której dane dotyczą:
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą

Zmiana polityki prywatności

Uwaga:

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Close GDPR info
Menu główne
06 stycznia 2009

Globalna promocja produktu regionalnego


W dniu piątego grudnia 2008 w odbyło się w Krakowie seminarium zatytułowane „Małe Przedsiębiorstwo na Globalnym Rynku (Marketing i Promocja oraz Zarządzanie Jakością w Firmach Produkujących i Sprzedających Produkty Lokalne, Tradycyjne i Regionalne)”.

Spotkanie to stanowiło zwieńczenie dotychczasowej współpracy między MARR a Belgią - prowincją Wschodniej Flandrii na rzecz projektu realizowanego w ramach Programu Współpracy Pomiędzy Flandrią i Nowymi Członkami Unii Europejskiej z Europy Centralnej i Wschodniej. Projekt był finansowany przez stronę belgijską.

Celem seminarium była wymiana informacji i podzielenie się wspólnymi doświadczeniami w zakresie promocji i rozwoju rynku produktów regionalnych i lokalnych.

Na seminarium złożyło się kilka bardzo interesujących wykładów autorstwa przedstawicieli z Belgii (m.in. z Uniwersytetu w Gandawie) oraz instytucji i firm wspierających lokalną przedsiębiorczość.

Szczególne zainteresowanie uczestników wzbudziła prezentacja Daniela de Steur - Dyrektora EROV działalności funkcjonującego w Gandawie Centrum Promocji Produktów Regionalnych. Ta inicjatywa jest najlepszym przykładem efektywnego wsparcia lokalnej przedsiębiorczości przez władze regionu. Bez wątpienia przedstawiciele małopolskich organizacji w swoim działaniu powinni się wzorować na tejże koncepcji.

Niemniej region Małopolski także może się pochwalić osiągnięciami na płaszczyźnie lokalnego biznesu i tworzenia marki na tradycyjnej jakości. Dobrym przykładem sukcesu jest Opactwo Benedyktynów w Tyńcu koło Krakowa. Ojciec Zygmunt Galoch OSB - Dyrektor „Benedicite” Jednostki Gospodarczej Opactwa z pasją opowiadał o Sklepach Benedyktynów – oferowanych produktach i metodach ich popularyzowania w środowiskach lokalnych. Podobnie szczególnie cenną jakością w lokalnej przedsiębiorczości są działania podejmowane przez władze i organizacje Lanckorony, charakterystycznie zwanej „Miastem Aniołów”. Pani  Renata Bukowska - Prezes stowarzyszeń „Na Bursztynowym Szlaku” i „Gościniec Czterech Żywiołów” opowiadała o swojej miejscowości i tym, jak się w niej łączy kulturę lokalną z myśleniem globalnym.

Pewnym zaskoczeniem dla uczestników konferencji i jednocześnie dużą wskazówką był wykład prof. Jacka Viaene na temat marketingu w małej firmie z ukierunkowaniem na globalną promocję produktów lokalnych, tradycyjnych i regionalnych na konkurencyjnym rynku.

Ponadto podczas spotkania zostały omówione takie zagadnienia jak: zarządzanie jakością w małej firmie, a także działania MARR, Małopolskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Karniowicach, Izby Przemysłowo Handlowej w Krakowie oraz Małopolskiej Organizacji Turystycznej.

Przedstawione podczas seminarium prelekcje autorstwa przedstawicieli poszczególnych organizacji niewątpliwie pokazały, że szereg problemów związanych z małą przedsiębiorczością zarówno dla Belgii jak i Polski, a przed obydwoma krajami stoją nowe wyznania w zakresie popularyzacji produktów regionalnych europejskich narodów.

Projekt będzie kontynuowany w roku 2009. Wówczas partnerem z polskiej strony będzie Małopolski Ośrodek Doradztwa Rolniczego.

 

Adam Ślusarczyk, Katarzyna Gwiżdż