Małopolscy producenci w Gandawie
W dniach 11-16 września br. delegacja producentów produktów regionalnych z Małopolski uczestniczyła w targach Akcenta w belgijskiej Gandawie. Byli to przedstawiciele: producenta oscypka Kazimierza Furczonia, producenta kiełbasy lisieckiej Stanisława Mądrego, firmy Maurer oraz firmy Antoniego Madeja, producenta chleba prądnickiego. Wraz z producentami w skład delegacji wchodzili: Paweł Mierniczak - dyrektor Małopolskiej Organizacji Turystycznej oraz zastępca dyrektora Małopolskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego - Adam Ślusarczyk.
na zdjęciu: Członkowie małopolskiej delegacji
Poza trzydniową prezentacją produktów, jaka odbyła się w czasie targów, członkowie delegacji mieli okazję uczestniczyć w spotkaniach z przedstawicielami Agencji Rozwoju Ekonomicznego Flandrii. Dzięki temu zapoznali się z metodami promocji produktów regionalnych w Gandawie, a szczególnie z niezwykle okazałym, ważnym przedsięwzięciem, jakim była modernizacja historycznego budynku w centrum Gandawy tzw. Dawnego Domu Mięsa, który obecnie służy do prezentacji produktów regionalnych. Projekt uruchomienia nowoczesnego centrum promocji jest wynikiem partnerstwa, które powstało w tym celu i w którym uczestniczy zarówno miasto, prowincja, jak i agencja rozwoju. Dzięki wspólnym i skoordynowanym działaniom w Gandawie powstało jedno z najlepszym miejsc przeznaczonych do prezentacji i sprzedaży lokalnych produktów spożywczych.
Małopolska delegacja wzięła także udział w seminarium dotyczącym współpracy obu regionów, w trakcie którego, oprócz produktów regionalnych, zaprezentowano walory turystyczne Małopolski. I trzeba powiedzieć, że dla wielu Belgów Polska pozostaje nadal krajem nieodkrytym, zaś dowiadując się o naszych atrakcjach turystycznych zaczynają postrzegać nasz kraj inaczej, wbrew dotychczasowym stereotypom.
Wyjazd zorganizowano w ramach projektu Regtour, którego celem jest wymiana doświadczeń pomiędzy instytucjami partnerskimi z Małopolski (Małopolski Ośrodek Doradztwa Rolniczego Małopolska) i Flandrii, w zakresie promocji i rozwoju regionów, w tym szczególnie produktu regionalnego.
na zdjęciu: Centrum Promocji Produktów Regionalnych w Gandawie