Produkty regionalne ofertą markową gospodarstw agroturystycznych Małopolski
Projekt finansowany przez Fundację Fundusz Współpracy ze środków Programu „Agro-Smak 2” realizowanego na zlecenie Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej
Projekt miał na celu przyczynienie się do rozbudowy rynku produktów regionalnych i tradycyjnych w województwie małopolskim oraz ich promocję i dystrybucję. Zakładał on połączenie dwóch dziedzin rolnictwa – agroturystyki i rynku produktów regionalnych i tradycyjnych, co przyczyni się do podniesienia poziomu ekonomicznego warunków życia na wsi.
Beneficjentami projektu byli właściciele gospodarstw agroturystycznych zrzeszonych w lokalnych stowarzyszeniach, potencjalni kwaterodawcy oraz producenci produktów regionalnych i tradycyjnych. Ich wspólne działania przyczynią się do poszerzenia oferty agroturystycznej, jak również otworzą nowy rynek zbytu dla produktów tradycyjnych i regionalnych. Doprowadzi to do wzrostu walorów turystycznych gmin, regionów oraz Małopolski.
Projekt miał charakter edukacyjny z elementami działań praktycznych.
Założone w projekcie seminaria wraz z warsztatami zlokalizowane były w 10 miejscowościach, w powiatach charakteryzujących się największą liczbą gospodarstw agroturystycznych oraz zarejestrowanych grup produktów regionalnych i tradycyjnych.
- Gródek nad Dunajcem, powiat nowosądecki (30.09.2007)
- Dąbrowa Tarnowska, powiat dąbrowski (3.10.2007)
- Zgłobice, powiat tarnowski (9.10.2007)
- Klucze, powiat olkuski (12.10.2007)
- Andrychów , powiat wadowicki (16.10.2007)
- Maniowy, powiat nowotarski (16.10.2007)
- Uście Gorlickie, powiat gorlicki (17.10.2007)
- Żegocina, powiat bocheński (18.10.2007)
- Limanowa, powiat limanowski (23.10.2007)
- Poronin, powiat tatrzański (24.10.2007)
Podsumowaniem powyższych działań było stworzenie bazy internetowej pt. „Produkty regionalne na szlakach turystyki wiejskiej Małopolski”. Składa się ona z listy imiennej producentów produktów regionalnych i tradycyjnych w miejscowościach wypoczynkowych. W ten sposób turyści będą mieli okazję zakupu wymienionych produktów bezpośrednio w gospodarstwach agroturystycznych, jak i u samych producentów.
http://www.modr.pl/regionalne